W minionym tygodniu na zajęciach świetlicowych poznaliśmy gatunki ptaków, które powracają na wiosnę, trasy ich wędrówek i zwyczaje. Słuchaliśmy odgłosów ptaków śpiewających. Dzieci wykonały prace plastyczne.
Aktualności
Świetlica - wiosno przybywaj !
Konkursy z okazji Dnia Ziemi i Dnia Geografa
Drodzy Uczniowie!
W dniach 22 kwietnia obchodzić będziemy Światowy Dzień Ziemi oraz Dzień Geografa. Z tej okazji zapraszamy Was do udziału w konkursach:
- „Listy do Ziemi" dla wszystkich uczniów naszej szkoły
- „Listy do podróżnika" dla uczniów klas 5-8
Waszym zadaniem jest napisanie listu do naszej Planety lub do wybranego przez siebie słynnego podróżnika i odkrywcy (historycznego bądź współczesnego).
Na Wasze prace czekamy do 10 kwietnia.
Najciekawsze listy zostaną odczytane w szkolnym radiowęźle. Na zwycięzców czeka możliwość samodzielnego ich odczytania, a także ułożenia własnej playlisty na jeden dzień tygodnia.
Wyniki konkursu geograficznego pt. „Co trzeba wiedzieć o lodowcach?"
Z przyjemnością ogłaszamy wyniki szkolnego konkursu geograficznego pt. "Co trzeba wiedzieć o lodowcach?":
I miejsce: Hanna z kl. 5A
II miejsce ex aequo: Maja z kl. 6D i Olena z kl. 4C
III miejsce ex aequo: Magdalena z kl. 6D, Tymoteusz z kl. 6C oraz Wojciech z kl. 6B
Wyróżnienia otrzymali:
Irena z kl. 4A, Hanna z kl. 4C, Małgorzata z kl. 4C, Kaja z kl. 5A, Jagoda z kl. 6D, Zofia z kl. 6D, Magdalena z kl. 6D oraz Dariusz z kl. 7D
Gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom konkursu!
Projekt edukacyjny „Widokówka – poznaj krajobraz mojej małej Ojczyzny"
Nasza Szkoła bierze udział w międzyszkolnym projekcie edukacyjnym „Widokówka – poznaj krajobraz mojej małej Ojczyzny". Projekt polega na wymianie pocztówek pomiędzy szkołami z różnych części Polski oraz na stworzeniu mapy turystycznej kraju, na której oznaczone zostaną wszystkie miejsca, z których nadejdą kartki.
Celem akcji jest nawiązanie współpracy z uczniami z innych szkół podstawowych, poznanie walorów turystycznych różnych regionów Polski oraz promocja własnego miasta i szkoły.
W akcji biorą udział uczniowie klasy 5B, którzy przy współudziale uczniów z klas 6B, 6C oraz świetlicy szkolnej stworzyli widokówki prezentujące Kraków. Spośród nich wybranych i powielonych zostało kilka najpiękniejszych i najlepiej oddających ducha naszego miasta. Pocztówki wraz z listem opisującym walory turystyczne naszego miasta są już w drodze do pozostałych szkół. Czekamy na odzew :)
Projekt: Hymn Szkolny
W ubiegłym tygodniu w świetlicy szkolnej omawialiśmy zawody – temat ważny, dotyczący przyszłości każdego ucznia. Poznawaliśmy różne profesje, tworzyliśmy prace plastyczne i projektowaliśmy wizytówki. Dodatkowo, chwalimy się projektem realizowanym przez Panie pracujące w świetlicy, którego efekty można już podziwiać na korytarzu szkolnym, a także usłyszeć podczas nadchodzących szkolnych uroczystości.
Projekt: Hymn Szkolny ma na celu zapoznanie społeczności SP53 z hymnem naszej szkoły, który jest znany tylko przez nieliczną część uczniów i pracowników. W ramach projektu uczniowie i nauczyciele będą się uczyć hymnu, aby wspólnie zaśpiewać go podczas obchodów Dnia Patrona. Przesłanie hymnu zostanie przybliżone dzięki wystawie prac plastycznych uczniów, które odzwierciedlą słowa utworu. Dodatkowo, w hołdzie pani Ewie Bodzenty-Tałach, pomysłodawczyni hymnu, w szkolnym ogrodzie zostaną posadzone krzewy bzu, nawiązujące do słów hymnu.
Projekt składa się z trzech etapów. W pierwszym uczniowie zapoznają się z muzyką i słowami hymnu. W drugim odbędzie się konkurs plastyczny, którego tematem będą motywy zawarte w hymnie. W trzecim, podczas Dnia Patrona, wspólnie zaśpiewamy hymn i posadzimy krzewy bzu. Projekt realizowany jest we współpracy z nauczycielami, dyrekcją szkoły, Radą Rodziców oraz Samorządem Uczniowskim.
Pomysłodawczynie projektu: Anna Grzeszak, Svietlana Andriushchenko, Aleksandra Kowalska-Congiu, Katarzyna Charzewska-Buda
Zapisy do klasy pierwszej 2025/2026
Zapisy do samorządowych szkół prowadzone są w dniach 3 – 31 marca 2025 r.
Elektroniczny serwis rekrutacyjny dla rodziców funkcjonuje od godz. 8.00 - 3 marca 2025 r., natomiast wnioski można składać w szkołach w godzinach pracy sekretariatu.
-
Rekrutacja na rok szkolnych 2025/2026 prowadzona jest z wykorzystaniem systemu informatycznego – elektronicznego serwisu rekrutacyjnego dla rodziców Elemento (https://krakow.elemento.pl).
-
Dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły przyjmowane są z urzędu po wcześniejszym zapisie.
-
Dzieci zamieszkałe poza obwodem danej szkoły rekrutowane są na podstawie kryteriów określonych uchwałą nr LXVI/1651/17 Rady Miasta Krakowa z dnia 15 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów naboru do samorządowych szkół podstawowych dla kandydatów, którzy ubiegają się o przyjęcie do szkoły podstawowej innej niż szkoła, w obwodzie której zamieszkują oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzania tych kryteriów.
-
Rodzice składając podanie, mają prawo wskazać dowolną liczbę szkół podstawowych, w preferowanej przez siebie kolejności - z tym, że szkoła rejonowa (w obwodzie której mieszka dziecko) powinna zostać wskazana przynajmniej na ostatniej pozycji.
-
Zgłoszenie/Wniosek o przyjęcie można złożyć w formie elektronicznej wykorzystując do podpisu profil zaufany - wymagany podpis obojga rodziców.
Innym sposobem zapisania dziecka do szkoły podstawowej jest odręczne wypełnienie Zgłoszenia/Wniosku o przyjęcie, podpisanie - wymagany podpis obojga rodziców i dostarczenie do sekretariatu szkoły podstawowej pierwszego wyboru.
-
Zapraszamy Państwa do udziału w akcji "Szkoła w Porządku"
Akcja ma na celu zarówno wsparcie środowiska, jak i naszej placówki.
Naszym zadaniem jest dostarczenie jak największej ilości:
* ubrań,
* książek,
* butów (związanych w pary),
* zbędnej bielizny,
* tekstyliów domowych, jak ręczniki, pościele, koce,
* drobnych akcesoriów, jak torebki, plecaki, czapki, szaliki, biżuterię
do fundacji Ubrania do Oddania. W zamian za każde 10 kg szkoła dostaje wsparcie finansowe w postaci 5zł.
Organizacja przyjmuje nowe i używane ubrania, akcesoria, tekstylia takie, które nadają się do wprowadzenia do drugiego obiegu, bez dziur, zmechaceń i plam. Ważne, aby rzeczy były czyste, kompletne i niezniszczone.
Akcja potrwa do końca roku szkolnego (20.06.2025 r.) Ofiarowywane przez Państwa rzeczy prosimy zostawiać pod schodami przy szatni szkolnej (jest tam powieszony plakat). Dziękujemy za każde wsparcie oraz prosimy o rozesłanie wici po znajomych i rodzinie.
Szkolny wolontariat.
Podziękowania dla naszej społeczności !
W imieniu Pedagogów i pacjentów Kliniki Neurologii i Epileptologii, Immunologii szpitala Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie pragniemy złożyć podziękowania za otrzymane dary rzeczowe dla Naszej Kliniki. Bardzo dziękujemy Pani Ewie Staroń za podjętą inicjatywę, podziękowania kierujemy na ręce Dyrekcji Szkoły, Radzie Rodziców i uczniom, którzy zaangażowali sie w zbiórkę. Dzięki Waszej hojności świetlica działająca w Zespole Szkół Specjalnych Nr 78 w Instytucie Pomnik CZD została doposażona we wspaniałe gry, puzzle, koraliki Pyssla, które uatrakcyjnią czas spędzony w naszej świetlicy. Dziękujemy.
Warsztaty - klasa 1b
Uczniowie klasy 1 b wzięli udział w warsztatach graficznych pt. Monotypia żelatynowa. Monotypia to technika graficzna, która pozwala na uzyskanie tylko jednej odbitki. Nie przeszkadzało to dzieciom w tworzeniu wielu ciekawych efektów, a każda z odbitek przygotowana przez uczniów była niepowtarzalna.
3
Ogólnopolski Projekt Zabawa Sztuką
Klasa 1E bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Zabawa Sztuką.
Odnosi się do świata sztuki, w kontekście sztuk plastycznych ( tj. malarstwo, rzeźba, architektura, rysunek, fotografia, ceramika, wzornictwo itd.).
Czy sztuka to trudna i nudna tematyka dla dzieci?
Nie, pod warunkiem, że się nią bawimy.
Nie skupiamy się na tytułach czy trudnych nazwiskach, oswajamy dzieci z dziełami, otaczającymi reprodukcjami, wzbudzamy ich ciekawość.
Klasa zrealizowała 2 zadania.
Pierwsze zadanie pt. " Idący człowiek"- polegało na zainspirowaniu dzieci rzeźbami Alberto Giacomettiego i wykonaniu własnych rzeźb przy pomocy drucików kreatywnych i folii spożywczej.
Drugie zadanie pt. " Ulepione z gliny" - polegało na ulepieniu z gliny dowolnych przedmiotów. Klasa ulepiła kosmiczne stworki. Lepienie z gliny to okazja do wyrażania uczuć i emocji. Przyczynia się do kształtowania umiejętności przekształcania, wspiera umiejętności w obrębie edukacji matematycznej.
Uczniom bardzo spodobały się oba zadania, a efekty pracy zamieszczamy poniżej.2
Lekcja przyrody w klasie 4: Tworzymy układy ciała za pomocą długopisów 3D!
Na lekcjach przyrody w klasie IV uczniowie tworzyli modele układów ciała ludzkiego przy użyciu długopisów 3D. Celem zajęć było nie tylko zgłębienie wiedzy na temat funkcji ludzkiego ciała, ale także rozwijanie kreatywności oraz umiejętności manualnych uczniów.
Podczas lekcji, dzieci pracowały w grupach, tworząc modele takich układów jak krwionośny, oddechowy, pokarmowy, nerwowy czy szkielet. Dzięki wykorzystaniu długopisów 3D, uczniowie mogli w sposób interaktywny i wizualny zobaczyć, jak wyglądają poszczególne elementy tych układów oraz zrozumieć ich funkcjonowanie.
1
Nasi Uczniowie na zajęciach Squasha w Atras Squash Club
Z radością informujemy, że nasi uczniowie wzięli udział w wyjątkowych warsztatach squasha, które odbyły się w klubie sportowym Atras Squash Club ul. Zawiła 61. Była to wspaniała okazja do spróbowania swoich sił w tej dynamicznej dyscyplinie sportowej, która zyskuje coraz większą popularność na całym świecie.
Warsztaty squasha miały na celu nie tylko zapoznanie uczniów z zasadami tej gry, ale także rozwijanie ich umiejętności fizycznych, takich jak szybkość, zwinność oraz koordynacja ruchowa. Każdy uczestnik miał również okazję na własnej skórze przekonać się, jak ważna jest koncentracja i szybkie podejmowanie decyzji na korcie.
Zajęcia rozpoczęły się od wprowadzenia do zasad gry, które przedstawił doświadczony instruktor Pan Przemysław Atras. Uczniowie dowiedzieli się, jak prawidłowo trzymać rakietę, jak ustawiać się na korcie i jak skutecznie uderzać piłkę. Następnie przeszli do praktyki, gdzie pod okiem trenera ćwiczyli podstawowe techniki uderzeń, a także grali w krótkie mecze, ucząc się jednocześnie pracy zespołowej i rywalizacji.
Uczniowie byli bardzo zadowoleni z uczestnictwa w warsztatach. Z entuzjazmem opowiadali o swoich doświadczeniach, o nauce nowych umiejętności i o tym, jak dobrze bawili się podczas gry. Warsztaty squasha okazały się świetną okazją, by spróbować czegoś zupełnie nowego.
Dziękujemy Panu Przemysławowi Atrasowi za udostępnienie kortów naszym uczniom.
Spotkanie z autorem książki
7 stycznia klasy 1-3 wzięły udział w spotkaniu z autorem książki „Cukierku Ty łobuzie” Waldemarem Cichoniem. Autor opowiedział dzieciom o powstaniu serii książek o Cukierku oraz zachęcił dzieci do czytania książek. Spotkaniu towarzyszył dobry humor. Na koniec dzieci otrzymały książki z autografem autora.
Spotkanie zorganizowała i skoordynowała p. Patrycja Dalecka.
Sukces naszych uczennic!
Z wielką radością i dumą z osiąganych przez naszych uczniów sukcesów informujemy, że nasze dwie uczennice uzyskały najwyższe lokaty w tegorocznym Ogólnopolskim Konkursie Języka Niemieckiego DEUTSCHFREUND.
Kalina Śmieja z klasy 5 C zajęła 1 miejsce w województwie małopolskim i 3 miejsce w kraju, a Wiktoria Strok z klasy 6 C zajęła 2 miejsce w województwie, a 7 w kraju.
Sukces naszej uczennicy
Nina Gacoń z kl.1b zajęła pierwsze miejsce w konkursie plastycznym pt."Mój podwodny świat" organizowanym przez Centrum Kultury Fort Borek.
Serdecznie gratulujemy!
Konkurs "Bożonarodzeniowa Kartka"
Uczniowie klas 1-3 wzięli udzial w. konkursie pt. "Bożonarodzeniowa Kartka".
Poniżej prezentujemy prace uczniów.
Wszystkim gratulujemy!
Kartki zostaly przekazane do Krakowskiego Hospicjum dla Dzieci imienia księdza Józefa Tischnera.
Sukces naszych uczniów w konkursie pozaszkolnym "Podwodny Świat"
Chętni uczniowie z naszej szkoły mogli wziąć udział w konkursie plastycznym pt. "Podwodny Świat", którego organizatorem jest Centrum Kultury Podgórza/ Fort Borek.
Uczniowie wykonali piękne i bardzo pomysłowe prace malarskie lub rysunkowe.
Do konkursu łącznie zostało zgłoszonych aż 230 prac uczniów z krakowskich szkół, a w gronie nagrodzonych znalazły się także uczennice z naszej szkoły !
Zuzanna Pilch- III miejsce (w kategorii klas 7-8)
Mariia Izotova- wyróżnie (w kategorii klas 4-6)
Alisiia Sydorenko- wyróżnienie (w kategorii klas 7-8)
Magdalena Rapa- prezentacja pracy w wystawie pokonkursowej
Uroczystość otwarcia wystawy pokonkursowej, wręczenia pamiątkowych dyplomów oraz nagród odbędzie się 20.12.2024 r. (piątek) o godzinie 17.00 w Forcie Borek - Kraków ul. Forteczna 146.
Serdecznie gratulujemy!
Różowa skrzyneczka
Projekt "Różowa Skrzyneczka to incjatywa, której celem jest wsparcie dziewczyn/kobiet w trudnych sytuacjach życiowych poprzez zapewnienie im dostępu do produktów higienicznych oraz innych niezbędnych akcesoriów. Skrzyneczki są umieszczone w damskich toaletach. Zawierają one produkty, które pomagają w codziennej higienie i samopoczuciu takie jak podpaski, tampony, chusteczki higieniczne, a także kosmetyki i środki czystości.
Główne cele projektu:
- Dostęp do higieny dla dziewczyn i kobiet w potrzebie
- Edukacja i świadomość
- Wsparcie psychiczne
"Różowa Skrzyneczka" zyskuje coraz większą popularność w Polsce i innych krajach, stanowiąc symbol solidarności i troski o dobrostan kobiet i dziewczyn. Dzięki niej dziewczyny/kobiety mają możliwość skorzystania z niezbędnych produktów, nie czując się oceniane czy zawstydzony.
Nasza szkoła również bierze udział w tym projekcie, razem z drogerią DM.
Bardzo dziękujemy za dostarczenie produktów do naszej "Różowej Skrzyneczki"
Chwalimy się sukcesem naszej uczennicy!
Róża Butrymowicz z klasy 5b wytańczyła wraz ze swoim zespołem 2 miejsce w Mistrzostwach Świata organizowanych przez International Dance Organization w kategorii Jazz Dance.
Gratulujemy!
Sukces naszej uczennicy
Hanna Migalska uczennica klasy 3a, zajęła III miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Programistycznym Gigathon.
Serdecznie gratulujemy!